16.09.2021

Вчителька із Миколаєва стала сертифікованим тренером з англійської мови від Британської Ради

Вчителька із Миколаєва, яка стала сертифікованим тренером з англійської мови від Британської Ради, — пише підручники для учнів, танцює Zumba, і розмовляє з дітьми однією мовою… 

Красива, інтелігентна, усміхнена, щаслива… У клас до дітей приходить як на вручення Оскару: за будь-якої погоди завжди одягнута підкреслено вишукано, за найпершими трендами модних тенденцій. 

Діти люблять щасливих, і це знає кожен, адже усі ми були дітьми… Люблять вчителів, які випромінюють щастя… Таких боготворять з першої хвилини, як тільки вони заходять у клас.

Ірина Змунчилова — вчителька Миколаївської ЗОШ № 57 імені Т.Г.Шевченка варта цих слів: вона незвичайна. Насамперед тому, що їй відсутні будь-які стереотипи. 

Яскрава, демократична, ексцентрична, — вона абсолютна протилежність консервативного образу шкільного педагога. Такі відразу виділяються на загал, харизматичні, всебічно ерудовані, завжди відстоюють власну думку, мають здорове почуття дотепності. 

 

Для учнів Ірини Станіславівни англійська мова є улюбленим предметом. Це пояснити дуже просто: діти обожнюють свою вчительку, інтуїтивно відчуваючи її фанатичну закоханість у світ дитинства, у школу, у свою справу.  

 

ПОЗИТИВНА ЛЮДИНА І ЇЇ СВІТ ДОБРОТИ…

Торік, у листопаді, новина про перемогу І.С. Змунчилової у Міжнародному конкурсі від Британської Ради для вчителів англійської мови приємно здивувала усю освітянську спільноту. Для педагога, який гідно представив Україну у світі, це великий успіх!

Міжнародний сертифікат «Induction for facilitator in Ukraine» отримують лише ті, яких включають до Міжнародної програми Teaching English in Basic School course, — програми з підготовки тренерів для учителів англійської мови за єдиними світовими стандартами «Професійний розвиток вчителя англійської мови». 

Ця перемога дала можливість Ірині Станіславівні безкоштовно пройти міжнародний навчальний курс, взятись за нові обов’язки — сертифікованого тренера. 

Нашій землячці доручили групу курсантів, які мали під її керівництвом онлайн-модератора опанувати європейські методики викладання англійської мови у загальноосвітніх школах України. Після чотирьох місяців напруженого роботи група успішно здала програму за вимогами Британської Ради, здобула сертифікати. Такий результат — чергова сходинка її успіху. 

Колегам, яких навчала, було чому повчитись у сертифікованого тренера міжнародного проєкту Міністерства освіти і науки України та British Council United Kingdom’s. І не тільки в плані фахової досконалості, а й її високого рівня етики навчального процесу загалом. 

Цей педагог ніколи не підвищить на дитину голос. Не вичитує за елементарні пустощі, і взагалі, для неї не існує поняття «важкі учні», «діти, що вимагають педагогічної корекції». Вчителька легко і просто знаходить спільну мову з малими бешкетниками. 

 

Психолог. Від природи володіє особливою магією голосу, умінням блискуче використовувати мінорну інтонацію для передачі ноток зауваження — занепокоєння, тривоги, подиву, смутку. 

— Ірина Змунчилова по-справжньому любить професію, тому йде на роботу та повертається додому завжди щасливою, з усмішкою на обличчі, — зазначила її випускниця, а нині уже й колега — вчителька англійської мови Наталя Романчук. — На мій погляд, це приклад абсолютно позитивної людини. Спілкування з нею немов інфікує тебе добротою, товариською щирістю, довір’ям… 

 

КОЛИ ПРИСТРАСТЬ І ВИКЛИКИ — СТИЛЬ ЖИТТЯ… 

Ми зустрілись із Іриною Станіславівною у її класі англійської після закінчення уроків.

З порога здивувала світська шляхетність шкільного кабінету, естетичний, затишний шарм його інтер’єру, — і я кажу комплімент.

 

— Приємно, що вам подобається, — доброзичливо, з усмішкою відповідає мені. — Цей інтер’єр я змінювала декілька раз, і, зрештою, задоволена. Дуже хотіла щось придумати оригінальне. Хотіла щоб дітки, коли заходять у кабінет англійської, відразу відчували подих сучасності. Незнайомі краєвиди викликають цікавість до  предмету. Іноземна англійська мова може стати  перепусткою до цікавого, яскравого, красивого життя. І вчити її треба не з примусу, а з особистого бажання. 

 

Торік на канікулах «англійка» реалізувала себе ще й у ролі дизайнера. Здавалося б, що придумати оригінальне у приміщенні, де є лише парти і стіни? Як бачимо, можна. 

Вчителька замовила через Інтернет-магазин тематичну фотошпалеру на всю стіну — з краєвидами вулиці Лондона, старовинною телефонною будкою. За власними кресленнями пошила оригінальні штори на вікна (а щоб підібрати матерію — шифони, атласи об’їздила чимало магазинів міста). Запал мами підтримав її двадцятирічний син: разом робили ремонт, фарбували стіни. 

 

— Можливо дехто не зрозуміє такого ентузіазму, адже мене ніхто до цього не змушував, — каже Ірина Станіславівна, — та я надто люблю красу. Моя творча натура постійно вимагає краси, екстра комфортної обстановки. Зробила ремонт на свій лад із превеликим задоволенням. Спасибі синові! 

 

До речі, син в усьому мене підтримує. Змирився, що до півночі засиджуюсь за комп’ютером, дописуючи чергову статтю у науковий журнал. Не дорікає, що обрала дещо екстравантне, як для шкільного вчителя, хобі —  Zumba.

 

— Танцюючий педагог? 

 

— Саме так. Майже десять років тричі на тиждень відвідую спортивно-танцювальний центр. 

Для мене Zumba — це якась космічна пристрасть, динамізм, жага емоцій, — ділиться вчителька. — Моє хобі — це мій спосіб життя, активне проведення вільного часу. Zumba дає можливість завжди бути «у формі». Періодично наш колектив виступає у клубах, тож заняття з фітнесу, йоги, пілатесу, стретчингу і танців (цілого міксу — від танго до хіп-хоп тощо, особливо у стилі латино), — вважаю мистецтвом душі…

 

ПОСТІЙНА ПРАЦЯ НАД СОБОЮ — СВІДОМИЙ ВИБІР

У Миколаївській ЗОШ № 57 імені Т.Г.Шевченка Ірина Станіславівна працює 18 років. Нині є класним керівником учнів шостого класу. Її стежка до дитячих сердець — це любов до дітей, до професії. Каже дітям,  що іноземна мова — це не тільки особисті комунікації, це змога користуватись літературою, художніми, інтелектуальними надбаннями світу. 

 

Вона знімає уроки для YouTube-каналу. Проводить їх у форматі «світового кафе». Її учні також самостійно знімають відео, створюють колажі та книги. 

Свій учительський простір заповнила не тільки стінами школи, у якій працює. Ірина Станіславівна регулярно користується соцмережами для організації навчального процесу. Проводить опитування в Telegram та веде спільний чат з учнями. І навіть — стимулює вчити англійську по сторіз королеви Англії та закордонних кумирів в Instagram. 

 

За роки роботи в школі І.С.Змунчиловій вдалося підготувати до ЗНО понад 300 учнів, які склали його на 179-199 балів. Кожного року вона втілює в школі аналог пробного ЗНО.

 Запитую, чи завжди їй таланить на здібних дітей, — на що учителька відповідає: 

 

— Різні були класи та різні випадки. Декілька років пішло на плідну роботу з дівчинкою девіантної поведінки. Завдяки зосередженому та уважному ставленню до таких дітей, ми мали чудові результати, багато розмовляли (я, як класний керівник, спеціально завела папку роботи з дітьми девіантної поведінки). Такі учні були задіяні до сучасних танців, комп’ютерної академії, отримували високі бали у навчанні, покращили дисципліну. 

З п’ятого по одинадцятий класс я була класним керівником дуже непростих дітей. Але коли вже настав час для їх випуску, — вони віддячили мені сторицею: усі 34 учні вступили до вишів! 

 

Відтоді минуло три роки, та зв’язок зі мною підтримують. Завжди з радістю, квітами та вдячністю приходять у свій улюблений кабінет англійської мови. Ми згадуємо, якими розбишаками вони були, та якими зараз чемними юнаками та дівчатами стали! Небайдужими, принциповими! Ось які вони — мої діти! Пишаюся, що вони стали  справжніми громадянами своєї країни! 

 

ЇЇ МАТЕРИК — РІДНА ШКОЛА, БАТЬКИ, КОЛЕГИ — КОЛИШНІ УЧНІ… 

 

Ірина Змунчилова виросла у сім`ї педагогів. Про батьків розповідає з повагою і захопленням: 

 

— Тато — викладач-диригент дитячого колективу — духового оркестру — єдиного у Миколаївській області дитячого духового оркестру, який має звання народного. Йому 73 роки, він і досі трудиться. Досвідчений фахівець у своїй сфері. Він все життя працює з дитячими колективами. 

Майже 25 років працював у Палаці суднобудівників. Його дитячі оркестри відкривали всі паради, дівчатка барабанщиці в красивому одязі… Я на цьому виросла. 

Мама бібліотекар, працювала все життя у шкільній бібліотеці, нині на пенсії. Я з дитинства дихала цим світом любові до дітей, до краси, гармонії та книжок… Мама також закінчила музичну школу по класу фортепіано. Батьки були і є для мене прикладом справжніх педагогів. 

 

— Те, що я стала тренером Британської Ради і отримала можливість викладати на всеукраїнському рівні, значно розширило мої горизонти. Зокрема, я вже представляла Миколаївську область на семінарі Британської Ради для вчителів англійської мови. 

 

Своєю найбільшою знахідкою вважаю навчальні квести, що поєднують інтерактив та групову роботу. Для моїх вихованців смартфони давно стали потрібнішими за щоденники. Не складаю класичні поурочні плани, а планує уроки через план-проєкт. Улюблені інновації — Kahoot, LearningApps, Edpuzzle, дошки для спільної роботи, сервіси для побудови карт пам’яті тощо. 

Пишаюсь своїми учнями, які з року в рік є переможцями всеукраїнських конкурсів-захистів наукових робіт від МАН. 

 

Учениця Наталя Романчук представляла Україну у програмі освітніх і культурних тренінгів, семінарів і практик у Берліні в рамках проєкту «Творці Європи» фонду Кличко. 

Її есе англійською на тему «Ми будуємо Європу» перемогло у конкурсі, а Наталя визнана однією з найкращих знавців англійської мови Європи! 

Можете уявити собі моє здивування, коли мені через декілька років прийшло запрошення до міжнародного семінару у миколаївському виші, спікеркою якого вже була моя випускниця Наталя! Це був справжній сюрприз, коли колишня учениця представила мене шановним колегами з усього світу, як свою улюблену вчительку! Це були неперевершені емоції від такої зустрічі та пошани! 

На рахунку Ірини Станіславівни багато перемог. Має нагороди від Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України. Участь у Всеукраїнському проєкті «Майбутнє України — талановиті діти!» посприяла публікуванню у його виданні її чергової статті. 

 

СЕБЕ НАЗИВАЄ ВОЛОНТЕРОМ У НАУЦІ 

Працюючи у звичайній школі, миколаївська вчителька розробила чималу кількість методичних матеріалів, перекладів з англомовних посібників, книг. 

 

— Моя наскрізна лінія — вивчення англійської мови у поєднанні з Інтернет технологіями. Зараз разом з колегою працюю над власним робочим зошитом, де збираю авторські завдання, напрацьовані за роки підготовки до ЗНО, — ділиться Ірина Станіславівна. 

 

На моє запитання про те, що наповнює її життя найбільшою радістю, вчителька відповідає для мене несподівано: 

 

— Я залишаюсь учителем-волонтером у науці. Живу серцем, я не прагматик… Свого часу, працюючи викладачем у «Могилянці», до речі, будучи одним із наймолодших викладачів за віком, і маючи прекрасні стосунки зі студентами, — я усе ж проігнорувала перспективну тему кандидатської дисертації, і знову повернулась працювати з учнівською молоддю. 

 

У школу № 57 імені Т.Г.Шевченка прийшла 27 листопада 1997 року. А першу книгу — «Підготовка 11 класу до ЗНО з англійської мови з використанням Інтернет-ресурсів» — написала на конкурс. Ця діяльність не мотивується додатковими бонусами до зарплати, однак є можливістю збагачувати творчий доробок науково-методичними практиками, — зазначає І.Змунчилова. 

 

Слухаю, як легко і просто, без найменшої нотки зарозумілості, моя співбесідниця ділиться своїми здобутками, і розумію, що саме такий учитель — учитель-новатор, є обличчям Нової української школи. 

Незважаючи на особливо складні умови навчального 2020/2021 року — роботу школи в умовах карантину, Ірина Станіславівна узагальнила низку матеріалів з практики своєї роботи для міжнародних видань. 

 

Кембридж. Міжнародний сертифікат учасника у Міжнародній науково-практичній конференції «Education and Science of Today: Intersectoral Issues and Development of Sciences», яка відбулася 19 березня 2021 року в Cambridge, GBR. На конференції — досвід ЗОШ №57 імені Т.Г.Шевченка. 

Організаторами заходу виступили: Cambridge Data Science LTD (GBR) та NGO European Scientific Platform (UKR). Для освітян подія такого рівня досить помітна. Адже конференцію сертифіковано Euro Science Certification Group за науковим стандартом SCC-2000. 

 

Захід схвалено ResearchBib та включено до каталогу міжнародних конференції на офіційному веб-сайті Academic Research Index. Серед учасників конференції представники Азербайджану, Грузії, Казахстану, Польщі, Росії, Узбекистану, України, Франції. 

Опублікувала цьогоріч і низку матеріалів у ЗМІ. Попри свій напружений графік, брала участь у передачах на запрошення радіо «Суспільне. Новини», зйомках для всеукраїнських телеканалів та миколаївського телебачення.

 

ШКОЛА — МОЯ ДОЛЯ 

Нерідко задаємось питанням, чому до одних вчителів діти прикипають серцем на все життя, а про інших забувають, як тільки переступають шкільний поріг? 

Можливо тому, що стиль життя Ірини Змунчилової — це виклик? Від абсолютної довіри дитячих сердець, професійної досконалості, авторства цілої низки статей, посібників, методичних розробок з викладання англійської мови, — до підкресленої демократичності у відносинах вчителя й учнів. 

 

Людина новаторських поглядів, з аристократичним шармом, каже про себе надзвичайно прості речі: 

 

— У мене абсолютно відсутній ген конфліктності. Де б я не була, удома, на роботі, на вулиці… Іноді це відверто заважає, оскільки мені більше імпонує дипломатичність, тактовність, толерантність. Яка б не була ситуація, вона завжди мудріша за нас. В природі все закономірно вирішується, якщо ми не будемо тиснути «свою правду», а будемо розв’язувати любі питання розсудливо та справедливо. Я завжди думаю, як уладнати конфлікт з учнем у стінах класу, а не розбурхати його на всю школу, з залученням до цього адміністрації навчального закладу, батьків.

 

У принципі наше покоління вчителів, ті, хто працює у нашій школі — воно абсолютно демократичне. І це правильно. Треба у кожній дитині побачити те, що в ній закладено природою. Допомогти розкритись, і не буде конфліктів. Однак, наша школа — це приклад майже ідеального освітнього середовища… Я розумію це. Молодий колектив, молодий директор, заступники директора. Між колегами теплі, щирі стосунки. Ми організовуємо спільні екскурсії, виїзди на природу, буваємо у родинному колі одне в одного. Позитивна атмосфера, де кожен вчитель привносить щось своє — цікаве, новаторське. Радіємо за результат.

 

Директор Миколаївської ЗОШ № 57 імені Т.Г.Шевченка Андрій Малахов зазначив: 

 

«Ірина Змунчилова — це вчитель-новатор, педагог від бога. Саме від таких залежить майбутнє освіти не тільки Миколаєва і Миколаївської області, а й всієї України. Вона яскраво демонструє відповідь на запити сьогодення на прогресивного вчителя, здатного в умовах Нової української школи стати справжнім агентом змін в освіті. Таких глибоко творчих педагогів ми завжди шукаємо, запрошуємо у наш колектив, створюємо комфортні умови для педагогічної діяльності і морального задоволення від роботи».

 

Ірина Змунчилова — реальний приклад агента змін, педагога з новими підходами, новим поглядом на діяльність шкільного вчителя. 

 

— Для мене кожна дитина — красива! — захоплено каже мені на прощання. — Кожна дитина має свій талант! Кожна дитина — особистість, і ставлюся до неї з повагою, і таку ж повагу отримую навзаєм. 

Мої уроки — це не тільки англійська мова, як предмет. Для дитини урок — це і приклад людяності, співпраці, взаємоповаги, підтримки і постійного пошуку. І коли у школу, до мене в клас, приходять мої діти — колишні випускники, запрошують на свої весілля, діляться особистим, кличуть бути хрещеною мамою, — я почувась найщасливішою людиною… Людиною, яка у цьому неосяжному світі — на своєму місці.

 

Олександра Ментель, журналіст.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.