14.09.2021

Нова українська школа. Що змінилося для учнів миколаївських шкіл

З 1-го вересня у чотирьох школах Миколаївщини п’яті класи розпочали навчання за програмою Нової української школи. Діти вчитимуться працювати у групах, застосовувати на практиці здобуті раніше знання тощо. Вчителі, які працюють з учнями, пройшли навчання .

Чотири роки тому Миколаївську школу № 22 включили у Всеукраїнський пілотний проєкт НУШ. У 2021 році постало питання, чи продовжувати пілотування в п’ятому класі.

«Відверто хочу сказати, що у нас було дуже багато і «плюсів», і «мінусів». Серед мінусів і відсутність методичної бази для вчителів, і відсутність підручників. Ми все літо, всю весну готували наших педагогів до роботи в умовах Нової української школи. Це була така Всеукраїнська інтерактивна школа: це і вебінари, і навчання, і всілякі можливі ситуації, які могли скластися в процесі викладання нової української школи», – розповів директор Миколаївській спеціалізованої школи № 22 Петро Богун.

Вчителька української мови та літератури Миколаївської школи № 22 Олександра Казанжи влітку вивчала нові методи роботи з дітьми. Говорить, що готуючись до уроку підбирає такі форми, щоб зацікавити дітей і вони отримали не лише знання, а могли працювати в групах і взаємодіяти один з одним.

«Самі діти, які до нас прийшли, вони стимулюють нас до того, щоб ми трохи по-іншому дивилися взагалі на процес навчання. Якщо 5-й клас звичайної школи, там орієнтація йде на завчання. Тут ми намагаємось навчити ці знання використовувати практично. Завдання розраховані на те, щоб діти ще життєві вміння виробляли», – розповіла вчителька Олександра Казанжи.

Заступниця директора з навчально-виховної роботи школи № 22 Світлана Ліпатнікова є кураторкою Нової української школи. Говорить, що складність полягає в тому, щоб налаштувати вчителів змінити педагогічне мислення.

«Це інші діти. Вони дивляться на освітній процес по-іншому. Це батьки, які звикли в початковій школі дивитися по-іншому на освітній процес, бо вони є учасниками освітнього процесу. Діти є повноправними учасниками уроку. Вони не об’єкти, вони суб’єкти, тобто вони беруть участь в організації всієї діяльності під час уроку», – говорить Світлана Ліпатнікова.

Змінилось і оцінювання учнів.

«Ми зараз наших діток оцінюємо завдяки формувальному оцінюванню. Найголовніше для вчителя подолати цей бар’єр: оцінювати не дитину, а оцінювати роботу дитини. Не казати: «Ти – молодець», або «Ти не впорався». А казати: «У твоїй роботі є недоліки, які ти можеш подолати, якщо ти зробиш те, те», – каже Світлана Ліпатнікова.

Учні 5-го класу Миколаївської школи № 22 за програмою Нової української школи вже вчилися у початковій школі.

«Якщо по старій програмі діти пишуть контрольні звичайні, то ми пишемо тести різнокольорові, гарні там творчі завдання усілякі. Мені дуже подобається, як до нас звертаються вчителі. Стара українська школа більш серйозна та детальна, нова українська школа – є багато дослідів і творчих завдань», – говорить учениця 5-го класу Поліна Друца.

Наразі у Миколаївській школі № 22 за новою українською школою продовжують навчатися учні 5-А та 5-Б класи, які вже вчилися за цією програмою у початковій школі, інші діти навчатимуться за старою системою.

До пілотних належать чотири заклади, які апробують модельні програми Нової української школи: Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Вознесенської міської ради, Новобузький заклад загальної середньої освіти № 1 Новобузької міської ради, Миколаївська спеціалізована І-ІІІ ступенів школі №22 з поглибленим вивченням англійської мови з І класу Миколаївської міської ради, Первомайська гімназія Первомайської міської ради.

«Для пілотних закладів освіти видавництва, які є партнерами, надають різноманітні навчальні методичні матеріали. Для таких діток підручників, як таких немає. Підручники з’являться за рік, тобто на наступний рік. Коли масово вся Україна уже перейде на реалізацію нового державного стандарту базової середньої освіти. Обіцяють підручники, як паперові, так і електронні», – говорить директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Василь Шуляр.

За словами Василя Шуляра, з 2022 – 2023 навчального року всі заклади освіти перейдуть на реалізацію державного стандарту базової середньої освіти.

Джерело: Суспільне

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *