29.07.2021

Чи доведеться платити за проїзд автошляхом «Херсон-Миколаїв»?

Нещодавно з’явилася інформація про створення відомством разом з приватними інвесторами проєкту платних доріг. Заплановані автошляхи мають сполучити 10 областей України, а їхня загальна довжина сягне 1 500 кілометрів.

Утім, за словами Кубракова, все це не відповідає дійсності. Про що він написав на своїй сторінці у Facebook.

Чиновник підкреслив, новина про те, що Україна побудує шість платних автобанів, із зазначенням граничної вартості проїзду по ним, є неправдивою. Він зазначив, що відповідні проєкти — це формат «оплати частинами» інвестору від держави, без стягування плати за проїзд.

Йдеться про 6 ділянок доріг, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів:

  • M-29/M-04/M-18 – Харків-Дніпро-Запоріжжя;
  • M-03 – Бориспіль-Полтава;
  • M-14 – Херсон-Миколаїв;
  • M-06 – Київ-Житомир-Рівне;
  • M-08/M-19 – Ягодин-Ковель-Луцьк;
  • M-04/H-11 – Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв.

«У рамках цього проєкту плата за проїзд не буде. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як «availability payments» або «плата за доступність».

У чому вигода для інвестора? Окрім виплат за пророблену роботу, він також отримує на наступні 20–25 років контракт на утримання оновленої ділянки. Такий формат співпраці допомагає державі пришвидшити процес оновлення та якісного утримання доріг, а інвестору — гарантувати прибутки у довгостроковій перспективі», — наголосив Кубраков.

Очільник Мінінфраструктури також зазначив, що в Україні зараз немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів. Наразі розробляються два концесійні проєкти будівництва доріг Стрий—Мукачево та Краковець—Броди—Рівне

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *