08.12.2018

В мерії представили проект Концепції розвитку річок і маломірного судноплавства в Миколаєві на 2019-2030 роки

47681974_257644704904151_8040339573097627648_n

У п’ятницю, 7 грудня, в міській раді, за участі міського голови Олександра Сєнкевича відбулась робоча нарада, під час якої було представлено проект Концепції розвитку річок і маломірного судноплавства в Миколаєві на 2019-2030 роки.

Основною метою розробки Концепції є визначення пріоритетних напрямків розвитку Миколаєва як центру маломірного судноплавства та яхтенного туризму, створення сприятливих умов для відпочинку на воді, формування сучасної берегової інфраструктури, розвитку промислового потенціалу у будівництві та ремонту маломірних суден, залучення інвестицій та активізації ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту.

Працювали над розробкою документу члени робочої групи, до складу якої увійшли представники депутатського корпусу, спортивних шкіл з вітрильного спорту, громадських організацій яхтсменів, човнових кооперативів і стоянок, суб’єктів господарювання, що провадять діяльність на річці, суднових ремонтно-будівельних підприємств, морських навчальних закладів, державних органів і служб, що регулюють дану галузь, заступники міського голови.

На початку зустрічі Міський голова Олександр Сєнкевич зазначив, що міська влада зацікавлена та сприятиме реалізації проектів, спрямованих на розвиток річкової інфраструктури.

З економічної точки зору, розгалужена транспортна система та наявність водних артерій відкриває багато перспектив для розвитку торгівлі, промисловості, інвестицій. Я радий, що над розробкою Концепції працюють багато людей, які дійсно зацікавлені у цьому питанні, — зазначив міський голова.

Олександр Сєнкевич надав слово представнику Громадської ради при Державній регуляторній службі України Валерію Вєтрову, який підкреслив, що розвиток портових міст багато в чому залежить від стану водно-морського комплексу, прибережних територій та відповідної інфраструктури.

— Документ, який сьогодні ми представляємо громадськості — це робоча версія, його буде ще доповнено та додатково опрацьовано. Ми перейняли досвід інших міст, зокрема спілкувалися з фахівцями з Одеси. Завдання, яке стоїть наразі — затвердити Концепцію з чітким календарним планом та конкретними виконавцями.

Обговорено регуляторні та адміністративні бар’єри, які перешкоджають розвитку маломірного судноплавства у Миколаєві. Валерій Вєтров зазначив, що недосконалість сучасного законодавства негативно впливає на розвиток морського та річкового господарства. Щоб привести його у відповідність до європейських вимог, виконком міської ради запропонував іншим припортовим містам об’єднати зусилля та підтримати звернення до Кабінету Міністрів України з пропозицією стосовно перегляду нормативно-правових актів, які регулюють діяльність внутрішнього водного транспорту.

— Більшість регіонів Європи, де є вихід до водних ресурсів, вже давно позиціонують себе як морські держави. Понад два десятки років вони працюють над тим, щоб чітко позиціонувати себе в світі, бути повноправним конкурентом серед інших. Одним з найважливіших заходів, де обговорюється питання морської політики країн-членів ЄС, є Європейський морський день. Це своєрідний майданчик, де відбувається обмін досвідом та корисною інформацією. Деякі ідеї ми перейняли саме звідти — вони увійшли в Концепцію. Хочу зазначити, що Миколаїв в 2018 році вперше був представлений як центр для проведення Європейського морського дня. Це каже про те, що сьогодні ми позиціонуємо наше місто перед європейськими партнерами як морська територія, — зазначив Артем Ващиленко, голова Експертно-громадської ради виконавчого комітету міської ради.

Депутат міської ради Сергій Карцев зазначив, що донедавна Миколаїв вважали центром великого суднобудування. Сьогодні ж місто є столицею не великого, а малого яхтового суднобудування, тому саме його розвитку слід приділяти особливу увагу.

— Миколаївське підприємство “Чорноморская Яхтенная Верфь», визнане одним з найкращих підприємств в списку “One to Watch” Європейського конкурсу “European Business Awards” в 2017-2018 роках. Це показник того, на якому рівні сьогодні знаходиться наше суднобудування. Якщо велике суднобудування знаходиться в занепаді, і відновити його вкрай складно, то маленьке ми можемо розвивати та підтримувати. Хотів би, щоб у Миколаєві було також створено комунальне підприємство малого ходу.

Сергій Карцев зауважив, що при наявності чіткої стратегії розвитку річковий транспорт у Миколаєві  може скласти конкуренцію наземному. Депутат також запропонував членам робочої групи залучати до вирішення проблем з нормативно-правовою базою народних депутатів, які представляють Миколаївську область у Верховній Раді України.

Під час засідання також обговорено шляхи взаємодії морегосподарського комплексу та громади. Виявлено проблемні питання і окреслено можливі заходи, що допоможуть вирішити актуальні проблеми у цьому напрямку.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *