02.09.2018

В середньому капремонт кілометра українських доріг коштує 10 мільйонів гривень

115Про вітчизняні дороги, як і про покійника – краще взагалі не говорити.

Причини цього відомі та банальні — то відсутність грошей, то погоди, то тендер не провели, то підрядник надурив. Підстав для пояснення поганих доріг є завжди чимало.

Натомість на українському рівні профільні міністерства бадьоро звітують про тисячі відремонтованих кілометрів доріг у масштабах держави. А також озвучили вартість ремонту та будівництва доріг в Україні. Кажуть, що у нас, порівняно із сусідами, дороги ремонтують мало не безкоштовно, настільки малі суми.

Голова Мінінфраструктури Володимир Омелян зазначив, що в Україні капремонт дороги коштує приблизно 10 мільйонів гривень за кілометр, що є рекордно низькою сумою, порівняно з сусідніми державами.

— Кількість відремонтованих кілометрів цього року — 4 тисячі. Це величезна кількість. В Україні середній або капітальний ремонт дороги коштує приблизно 10 мільйонів гривень за кілометр. Це рекордно низька сума, порівняно з будь-якими сусідніми державами, — зазначив Омелян. — Серед країн ЄС найдешевший кілометр будівництва автобану в Болгарії — 3 мільйони євро, в Польщі — від 5 мільйонів євро до 7 мільйонів євро. Омелян зазначив, що така економія досягається за рахунок дешевої робочої сили та виробленими в Україні щебенем, матеріалами для укріплення тощо.

Водночас, як повідомлялось, за підрахунками Укравтодору, для капітального ремонту всіх доріг, які сполучають населені пункти по всій території України, необхідно виділити 2 трильйони гривень.

У держбюджеті на 2018 рік 44 мільярди гривень закладено на ремонт доріг (з них 32,6 мільярда гривень — бюджет Державного дорожнього фонду).

Проте у словах міністра є досить суттєва нестиковка у фактах та цифрах. Що породжує цілком очевидну недовіру до усіх слів.

В Україні середній або капітальний ремонт дороги коштує 10 мільйонів гривень (з дешевою робочою силою та матеріалами), а у Польщі будівництво нового автобану (!) коштує 5-7 мільйонів євро (150-210 мільйонів гривень),

Звісно, різниця між сумами величезна, проте саме українці масово їдуть на заробітки до сусідньої Польщі, а не навпаки. І усі витратні матеріали там коштують у рази дорожче, аніж в Україні.

Окрім того, в Україні підрядники лише будуть видавати гарантію на дорогу на 10 років. Хоча для світу це цілком нормальна практика, і вони реально тримаються значно довше заявленого терміну. У нас все навпаки – бо вже за рік на дорогах з’являються перші ями. А за 2-3 – вона взагалі зникає.

Ще кілька років тому у Держслужбі геології та надр України заявили, що Польща виявляє найбільший інтерес до всього, що відбувається в українській геології. Бо, наприклад, навіть закупити в Україні щебінь значно дешевше (з урахуваннях усіх витрат), аніж видобувати його на місці.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *