17.08.2022

Експерт розповів, чи чекати на підвищення цін палива

На думку директора консалтингової групи “А-95” Сергія Куюна, подорожчання бензину буде мінімальним, оскільки станом 17 серпня ціна на нафту Brent впала до 92 доларів за барель.

Він пояснив, що це спричинить здешевшання закупівлі нафтопродуктів.

“І якщо з’явиться у структурі ціни ще акциз, він не відіб’ється на кінцевій ціні. А якщо ця ціна 92 долари за барель ще й затримається на цій позначці, то у нас навіть збережеться потенціал для подальшого падіння ціни”, — зазначив він в ефірі марафону на Суспільному.

Директор консалтингової групи зазначив, що на сьогодні Україна має профіцит пального по всіх позиціях: по скрапленому газу, по дизпаливу, по бензину.

“Ми стоїмо на порозі сезону активного споживання, ми маємо гарний запас і дуже впевнено йдемо в цей сезон. Маємо відповідно непогано кон’юнктуру світову, яка теж штовхатиме ціни донизу. Зараз все складається дуже непогано”, — додав він.

Куюн пояснив, що державі потрібні гроші, тому закликав ухвалити законопроєкт про часткове повернення акцизу на бензин та дизель.

“Держава підставила плече споживачеві у березні, коли всім було дуже важко, і люди зекономили 10-12 грн на літрі. Сьогодні час допомогти державі. Той акциз 4 грн, який буде складати з кожного літра, це десь 4% на бензин та дизпаливо та трохи більше 10% на скраплений газ. Тоді, як до війни додаткове навантаження на пальному було до 40-45% на бензині, 22% на дизпаливі. Тобто це не часткове повернення, це мінімальний податок, яким держава враховує ситуацію за споживачами”, — зазначив директор консалтингової групи “А-95”.

Сергій Куюн розповів, що до війни на ринку нафтопродуктів при всій оптимізації несплата податків стосувалася саме ПДВ, оскільки його дуже складно адмініструвати.

“В чому були ці схеми: торгівля без касового чеку, видача фальсифікованих чеків, фіктивна торгівля нафтопродуктами, все, що вело до зменшення податкового навантаження. Відповідно сьогодні, коли 7%, трейдери кажуть, що стільки ПДВ ще ніколи не платили. Нам простіше заплатити цей податок, ніж гратися в тінізації і мати потім проблеми. Тому краще нехай платять 7%, а державі надолужувати на акцизах, оскільки акцизи держава збирає непогано. Їх легше зібрати — на кордоні та у місцях виробництва нафтопродуктів. Це набагато менше точок сплати податків, і їх набагато простіше контролювати”, — додав він.

За словами першого заступника міністра економіки України Дениса Кудіна, скасування акцизу і зниження ПДВ з 20 до 7% в березні, дозволило стабілізувати ціни, але “така ситуація постійно тривати не могла”, адже акциз на пальне — це головний механізм наповнення дорожнього фонду. Тому часткове повернення акцизу дозволить уряду продовжувати відновлювальні роботи. Кудін зазначив, що повернення акцизу не вдарить по українцях:

“Ми сподіваємося, що в ситуації, коли ціна могла б піти вниз, саме запровадження акцизу негативно не відобразиться на громадянах. Люди фактично цього не повинні відчути. Ціни на пальне ніколи не є фіксованими, їх визначає ринок”.

Він також додав, що існує тенденція до зниження цін на пальне. Це пов’язано тим, що в Україні більше немає дефіциту пального та з коливаннями світових цін:

“Відповідно пропозиція достатня. А це означає, що ціни йдуть вниз. Трохи знизилася світова ціна на нафту, приблизно до 95 доларів за барель — це також позитивно впливає на цінову динаміку. Це хороша тенденція, оскільки через військову агресію Росії, ціни на нафтопродукти в Європі пішли вгору – це не природне зростання, і воно було пов’язано виключно з війною”.

Джерело: Суспільне

Залишити відповідь