17.08.2016

Ремонт доріг на Миколаївщині: гроші Київ обіцяє, але не дає

5

Депутат Миколаївської облради в ефірі радіостанції Голос Столиці пояснив, чому дороги в області знаходяться в непридатному стані, а також повідомив, що Київ видав на рішення цієї проблеми в сто разів менше коштів, ніж місцеві бюджети.

Облавтодори хочуть вивести на новий рівень. Голова ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» Артем Гриненко зобов’язав керівників облавтодорів забезпечити прибуткову діяльність в поточному році. Також він зобов’язав керівників облавтодорів забезпечити і ефективний менеджмент на всіх рівнях управління, перейти на систему електронних закупівель ProZorro, забезпечити підготовку дочірніх підприємств до роботи в зимовий період 2016-2017 років.

При цьому депутати Миколаївської облради визнали стан автомобільних доріг загального користування в межах області катастрофічним, критичним і таким, що загрожує життю і здоров’ю людей. У їхній заяві наголошується, що в Миколаївській області 900 км доріг загального користування повністю втратили несучу здатність, а це майже п’ята частина всіх обласних автотрас.

Депутати облради пішли далі і вирішили звернутися до прем’єра Володимира Гройсмана та членів Кабміну, а також в ДСНС і Держагентство автомобільних доріг з проханням виділити кошти з резервного фонду держбюджету в обсягах, необхідних для відновлення дорожнього покриття на автомобільних трасах державного значення в межах області. У разі, якщо будуть сумніви в уряду щодо обґрунтованості подібних вимог, депутати висловили готовність прийняти спеціальну урядову комісію, яка б дала незалежну оцінку стану доріг в області та необхідності їх ремонту.

Детальніше про стан доріг в області та рівень фінансування їхнього ремонту в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів депутат Миколаївської облради Олександр Бондар.

Чи відповів уряд якимось чином на рішення Миколаївської облради про введення надзвичайної ситуації через стан доріг?

– У Києві на нас дивилися як на щось смішне і говорили, що це політичне рішення, що воно не має ніякого правового статусу. Але цим рішенням ще була створена тимчасова комісія з числа депутатів обласної ради, і минулого тижня вже було прийнято рішення, що в разі неприбуття в область чиновників з Києва буде проведено відкрите засідання сесії обласної ради під Кабміном. Я думаю, це якраз і стало поштовхом до того, що в четвер глава Миколаївської облради Вікторія Москаленко вже побувала у міністра інфраструктури Володимира Омеляна, зустрілася з виконуючим обов’язки керівника «Укравтодору» Євгеном Барахом. І в область також буде направлено комісію зі складу фахівців зі служби надзвичайних ситуацій. Тобто перший тиждень – це було смішно, другий тиждень – уже більш дієві були дії як і з боку нашого, депутатів облради, так і чиновників з Києва. Ми чекаємо на цьому тижні приїзду міністра інфраструктури Омеляна, він буде інспектувати дороги в Миколаївській області. Вони дійсно в катастрофічному стані, всі чотири основні напрями.
«Укравтодор» взагалі не працює, судячи зі стану доріг – Бут

Омелян приїде проводити експертизу доріг з комісією?

– Він задекларував, що приїжджає інспектувати дорогу Н-11. Він приїжджає з Євгеном Барахом, бо були ще зрушення по зриву тендеру, по вилученню тих крихітних грошей, які були виділені на ремонт цієї дороги.

Чи є хоча б попередні оцінки, скільки необхідно коштів, щоб забезпечити ремонт доріг?

– Потрібна сума в районі була 2,5 млрд грн. На дорогу Н-11 – в районі 500 млн, Н-14 – 700 млн. Що стосується Н-11, то Київ задекларував в цьому році 400 млн на ремонт цієї дороги. Уже проведено тендер на 112 млн грн. Але переможця 21 день вже як не оголошують. Йде якась «кулуарщина». А з другої суми – 300 млн – вже намагаються вилучити 92 млн. Тобто вийшли на 80% забезпечення суми на ремонт дороги, але в той же час робіт на сьогоднішній день немає.

Тобто де-юре гроші виділяються, але де-факто не зрозуміло, куди вони діваються в результаті?

– Так. Вони не витрачаються, але і нічого не робиться.

Скільки необхідно грошей, щоб найпроблемніші ділянки дороги відремонтувати?

– Хоча б в районі 700 млн, щоб ситуація була б більш-менше не аварійна. Київ декларує цифру 400 млн, хоча за фактом він виділив за офіційною інформацією 189 тис. Ось такий парадокс.

А ось місцеві бюджети виділили 96 млн – і вже за ці гроші проводяться хоч якісь ремонти. Це гроші, які забрані у соціальної сфери, по суті. І їх витрачають на ремонт доріг. А Київ свої зобов’язання перед місцевими громадами та перед Миколаївською областю не хоче виконувати.

Чому в Миколаївській області настільки проблемні дороги?

– На це впливають кілька факторів. Фактор перший – з року в рік було недофінансування по ремонту доріг. Протягом останніх чотирьох років ніяких ямкових, поточних ремонтів не було. І другий фактор – це все-таки транспортний вузол, портовий вузол. Весь вантаж – і зі Сходу, і з Центральної України – йде на миколаївські порти. А в зв’язку з тим, що не встановлені вимірювальні ваги по перевантаженню, вийшла велика колійність. Вся металургія з Дніпропетровської області йде на миколаївський, херсонський порти через нашу дорогу. Зерно, яке йде з Центральної України на південь, везуть по нашим дорогам. Вийшло велике навантаження на старі дороги, які побудовані ще в далекі часи.

Інвестори не прийдуть, єдине джерело фінансування українських доріг – це гроші держбюджету або кредити під державні гарантії, зазначає експерт Олександр Кава.

За його словами, на сьогоднішній день в Україні тільки 3% автодоріг відповідають нормі.

Головний редактор журналу Гроші Олександр Крамаренко в ефірі радіостанції розкритикував заяви про те, що на реанімацію дорожнього господарства необхідний трильйон гривень. За його словами, при бажанні в дороги можна «закопати» і велику суму.

Читайте також: Відповідальність за несплату комунальних послуг

Джерело: newsradio

Залишити відповідь