13.07.2022

У Миколаївській міськраді прикриваються війною, щоб не називати зарплати чиновників

У Миколаївській міській раді відмовилися надати інформацію про заробітну плату міського голови та його заступників за березень – травень цього року, пояснивши це «обставинами непереборної сили», що виникли через початок повномасштабної війни в Україні.

Про це йдеться у відповіді на інформаційний запит миколаївського громадського діяча Дмитра Рябченка за підписом керуючого справами виконкому Андрія Волкова.

«Полюбуйтеся, миколаївці, на цю «відповідь» від т.зв. «Міській владі» на мій безвинний запит на предмет: Який розмір зарплати (з усіма преміями, надбавками, доплатами та іншими «смаками» був у міського голови та його блискучих заступників і як би радників за березень, квітень і травень…Прочитайте цю відписку – вам сподобається … Хоча маємо повне законне право знати про всі нюанси міської влади – адже, за ідеєю, це вони для нас і на нас повинні працювати, – написав Дмитро Рябченко .

У документі, який опублікував Дмитро Рябченко, керуючий справами виконкому міськради Миколаєва Андрій Волков повідомив, що задоволення його запиту відстрочено до закінчення «обставин непереборної сили», а саме військової агресії Російської Федерації проти України.

Частина 6 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачає: «Відстрочка у задоволенні запиту на інформацію допускається у разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення у передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили». В українській правовій доктрині до обставин непереборної сили зазвичай належать також і військові дії.

«Слід звернути увагу на те, що ця норма закону дає досить широкі межі розсуду розпоряднику. Але обставини непереборної сили повинні викликати об’єктивну неможливість відповісти на запит вчасно – для застосування частини 6 статті 22 лише запровадження військового стану недостатньо. Трапляються випадки, коли митниця на західному кордоні України відстрочує надання відповіді на запит з урахуванням запровадження військового стану. Частина працівників державного органу справді може бути мобілізована до ЗСУ або переведена в інші регіони, але у тих, хто запитує, закрадається підозра, чи не зловживає розпорядник нормою про відстрочення відповіді, щоб просто позбутися роботи з інформаційними запитами. Перевірити об’єктивну неспроможність розпорядника дати відповідь вчасно може або вище за ієрархію щодо нього орган, або уповноважений Верховної Ради з прав людини. Також можна звертатися і до адміністративного суду, але слід розуміти, що це довгий шлях та бажано мати докази того, що військові дії не перешкоджають відповідному розпоряднику надати своєчасну відповідь на запит», – пише Інститут масової інформації .

Джерело: КорабеловІнфо

Leave a Reply